SPARER IKKE PÅ PENGENE:
 -<span style="background-color: initial;">&nbsp;Bjørn er som et barn for meg, sier&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">danske Uffe Christiansen. Han er ikke&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">i tvil om at så lenge hunden kan ha det&nbsp;</span><span style="background-color: initial;">bra, er det verdt det – uansett pris. Foto: Gregers Kirdorf og privat</span>
SPARER IKKE PÅ PENGENE: - Bjørn er som et barn for meg, sier danske Uffe Christiansen. Han er ikke i tvil om at så lenge hunden kan ha det bra, er det verdt det – uansett pris. Foto: Gregers Kirdorf og privatVis mer

Matfar Uffe har brukt 100.000,- på kreftbehandling til hunden

- Bjørn er min beste venn. Han skal ha det beste.

Hadde det ikke vært for Uffe Christiansen (36), ville den åtte år gamle hunden Bjørn vært død nå. Den vesle blandingshunden fikk kreft for et år siden, og matfar er så glad i ham at han allerede har brukt over 100 000 kroner på behandling.

- Penger er bare penger, og de kan jeg tjene mer av. Men jeg kan ikke kjøpe en ny Bjørn, sier han.

Behandlingen kan ikke gjøre hunden frisk, men forlenger livet.

- Mange synes at 100 000 kroner er mye penger å bruke på en syk hund. Men kjæresten min og jeg har ingen barn, og Bjørn og broren Thor er de aller beste vennene våre, sier Uffe.

FULL FART: Blandingshunden  Bjørn er på sin andre runde cellegift – men det er ikke mulig å se. Vis mer

- Da dyrlegen sa at Bjørn hadde muligheten til å få noen gode år etter behandlingen, var jeg ikke i tvil. Det skal ikke stå på pengene!

Dagbladet Pluss – de beste historiene

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn