LYKKELIG: Etter fjorårets kjønnskorrigerende operasjon er alt som minner om hennes gamle guttekropp borte for godt for Miriam Østrem fra Karmøy. Foto: Svend Aage Madsen og privat
LYKKELIG: Etter fjorårets kjønnskorrigerende operasjon er alt som minner om hennes gamle guttekropp borte for godt for Miriam Østrem fra Karmøy. Foto: Svend Aage Madsen og privatVis mer

Kjønnskorrigerende operasjon:

Miriam (18) ble født i feil kropp. - Jeg er like mye jente som alle andre jenter

Var gjennom en kjønnskorrigerende operasjon i fjor. - Har aldri smilt så bredt som da jeg våknet opp med nytt underliv.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Miriam Østrem (18) fra Karmøy ble født i feil kropp. Etter flere år med hormonbehandling - og en kjønnskorrigerende operasjon i fjor sommer – er alt som minner om hennes gamle guttekropp borte for godt.

- Jeg har aldri smilt så bredt som da jeg våknet opp med et helt nytt underliv. For første gang i mitt liv følte jeg at jeg var i stand til å slappe av. Jeg kjente på følelsen av å ha det bra - hele tiden. Og selvsagt delte jeg den store gleden med mine venner på sosiale medier, smiler Miriam.

Mange husker henne fra den sterke TV 2-serien «Født i feil kropp» fra høsten 2014.

- Forelsket meg i gutter

Nå er Miriam TV-aktuell i sesong to av programmet. Karmøy-jenta innrømmer at hun lenge var i tvil om hun ville være med på oppfølgeren.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn