Nå er de sportsligere enn noen gang

Porsche med fire nye 911-versjoner.

FIRE NYE: Med nye GTS med og uten firehjulsdrift og med og uten tak, og økes antall 911-versjoner av 991-generasjonen til totalt 17, hvis vi har telt riktig: 12 Carrera-versjoner (inklusiveGTS), to Targa, Turbo, Turbo S og GT3. Foto: PORSCHE
FIRE NYE: Med nye GTS med og uten firehjulsdrift og med og uten tak, og økes antall 911-versjoner av 991-generasjonen til totalt 17, hvis vi har telt riktig: 12 Carrera-versjoner (inklusiveGTS), to Targa, Turbo, Turbo S og GT3. Foto: PORSCHE Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Dinside Fire nye versjoner av 911 er nå presentert for publikum, og dette er den sportligste utgaven uten å måtte opp på GT3-nivå. Sistnevnte med sine 475 hester og kompromissløse racing-karakter kan bli vel mye for enkelte. Vår test av GT3 kan du lese her.

Derfor kommer nå 911 Carrera GTS, som effektmessig plasserer seg mellom 911 Carrera S, med sine 400 hester (tross alt!) og nevnte GT3. GTS har for sin del hentet en toppeffekt på 430 hestekrefter ut fra boxer-sekseren på 3,8 liter.

Ytelsene er det ikke noe å si på: Med dobbelkløtsj-girkassen PDK greier kupé-versjonen 0 til 100 på 4,0 sekunder og har en toppfart på 306 kilometer i timen.

Lyst på en annerledes 911-variant? Gå for 911 Targa, som vi testet tidligere i år!

Senket GTS kommer altså i fire varianter; det er kombinasjonen mellom firehjulsdrift eller bakhjulsdrift og kupé eller kabriolet som sørger for det. I forhold til Carrera S har de til felles at det er tatt ut mer effekt av motoren, uten at forbruk og utslipp har øket.

Ettersom GTS skal være resolutt sportslig, er bilen senket og har Porsches adaptive sportsunderstell (PASM), som standardutstyr. Sportsligheten understrekes av Sport Chrono-pakken og det såkalte sports-eskosanlegget som gir den «riktige» GTS-lyden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer