MOR OG DATTER: Janniche Aas Ottesen fra
Hemnes i Aurskog-Høland er glad for at legene oppdaget
at datteren Nadia er født med det sjeldne syndromet.
MOR OG DATTER: Janniche Aas Ottesen fra Hemnes i Aurskog-Høland er glad for at legene oppdaget at datteren Nadia er født med det sjeldne syndromet.Vis mer

Nadia (13) lider av et sjeldent syndrom. - Livet hennes går i langsomt tempo

Nadia ble født for tidlig - og med hjertefeil. I dag vet mamma Janniche at alle problemene skyldes datterens syndrom.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Nadia Ottesen (13) fra Hemnes i Akershus er født med det sjeldne Costello syndrom. Mamma Janniche Aas Ottesen (31) var bare 17 år da hun ble gravid, og alt annet enn forberedt på å få et barn med ekstra omsorgsbehov da hun ble mor som 18-åring.

- Nadia ble født to måneder før termin. Likevel var hun en stor baby, som veide hele 2282 gram. Jeg følte at jeg hadde fått verdens nydeligste unge, men da hun ikke ville spise ble både legene og jeg bekymret, sier Janniche.

Legene fattet tidlig mistanke om at babyen hennes var annerledes enn de andre barna på fødeavdelingen. Noen antydet at Nadia kunne være blind, andre påpekte hennes unormalt store hender og føtter.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn