VINNERGLIS: Norwegian er kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, i Skytrax World Airline Awards. Foto: NORWEGIAN/ CREATIVE COMMONS
VINNERGLIS: Norwegian er kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, i Skytrax World Airline Awards. Foto: NORWEGIAN/ CREATIVE COMMONSVis mer

Norwegian kåret til verdens beste lavprisselskap på langruter

- Ville aldri vært mulig uten de fantastiske medarbeiderne.

• Flere reisesaker på db.no/reise.

(Dagbladet): Norwegian er kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, i Skytrax World Airline Awards.

For tredje år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap.

Ifølge en pressemelding fra selskapet mottok administrerende direktør Bjørn Kjos og utvalgte medarbeidere fra pilot- og kabinkorpset prisen under Paris Air Show i dag.

- Jeg er veldig stolt og ydmyk over disse viktige anerkjennelsene fra våre passasjerer. Det er tredje året på rad Norwegian har blitt kåret til Europas beste lavprisselskap og det er helt fantastisk at vi i tillegg har blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanse for første gang, sier Kjos i pressemeldinga.

Roser medarbeiderne 2015 har vært et turbulent år for Norwegian. I mars sto ledelsen og pilotene steilt mot hverandre i streiken som varte i elleve dager, og langt over 100 000 passasjerer ble rammet.

I dag roser Kjos de ansatte:

- Dette ville aldri vært mulig uten alle de fantastiske medarbeiderne i Norwegian som hver dag gjør sitt ytterste for at passasjerene våre skal ha en fin reise, sier Kjos.

Norwegian var nominert i klassene «verdens beste lavprisselskap», «beste lavpris premium-klasse», «beste flyselskap i Nord-Europa» og «beste lavpris premium-sete».

200 selskaper Reisende fra over 160 land deltar undersøkelsen hvert år, i det som er verdens største tilfredshetsundersøkelse blant flypassasjerer.

Over 200 flyselskaper måles i undersøkelsen.

Passasjerene blir stilt spørsmål om hvor tilfredse i nærmere 40 kategorier, og bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.