Illustrasjonfoto:  Maridav / Shutterstock / NTB scanpix
Illustrasjonfoto: Maridav / Shutterstock / NTB scanpixVis mer

Øktene som gjør deg raskere og mer utholdende

Slik kan du trene deg opp til å holde farten oppe over lengre tid.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

[teaser][/teaser]Det finnes mange måter å trene på, men vil du øke både fart og utholdenhet og kanskje prestere i en konkurranse er tempoløping effektiv trening.

Anstrengende, men effektivt

Finn Kollstad er grunder og leder av Kristiansand løpeklubb, og har flere år bak seg som rekrutteringsleder for mellom og langdistanseløperne våre i Norge. Han er godt kjent med gevinsten av tempoløping.- Tempoløping er moderat hard løping omkring din anaerobe terskel. Dette er farten du kan klare å løpe i på en konkurranse som varer omkring en time. Det er anstrengende å løpe i denne farten, men ikke hardere enn at du med god vilje kan opprettholde farten hele veien og til og med øke litt mot slutten, sier Kollstad.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn