Øktene som gjør deg raskere og mer utholdende

Slik kan du trene deg opp til å holde farten oppe over lengre tid.

Illustrasjonfoto:  Maridav / Shutterstock / NTB scanpix
Illustrasjonfoto: Maridav / Shutterstock / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

[teaser][/teaser]Det finnes mange måter å trene på, men vil du øke både fart og utholdenhet og kanskje prestere i en konkurranse er tempoløping effektiv trening.

Anstrengende, men effektivt

Finn Kollstad er grunder og leder av Kristiansand løpeklubb, og har flere år bak seg som rekrutteringsleder for mellom og langdistanseløperne våre i Norge. Han er godt kjent med gevinsten av tempoløping.- Tempoløping er moderat hard løping omkring din anaerobe terskel. Dette er farten du kan klare å løpe i på en konkurranse som varer omkring en time. Det er anstrengende å løpe i denne farten, men ikke hardere enn at du med god vilje kan opprettholde farten hele veien og til og med øke litt mot slutten, sier Kollstad.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer