YNDIG SAMARBEID: Eva Air har samarbeidet med skaperne av «Hello Kitty» for å øke populariteten til flyselskapet. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX
YNDIG SAMARBEID: Eva Air har samarbeidet med skaperne av «Hello Kitty» for å øke populariteten til flyselskapet. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIXVis mer

Om du ikke hadde flyskrekk nok fra før...

«Hello Kitty»-flyet tar deg over skyene i en verden av rosa.

(Dagbladet): Det taiwanske flyselskapet Eva Air skal forsøke å skape blest rundt seg selv ved å ty til søte midler, skriver Daily Mail.

Flyselskapet har nå dekorert tre av flyene sine med den ikoniske tegneseriefiguren «Hello Kitty».

«Kitty White» Den lett gjenkjennelige katten med den røde sløyfen, som for øvrig går under det fulle navnet «Kitty White», pryder ikke bare utsiden av flyene.

Inne på flyene figurerer den verdensberømte katten så å si over alt, på såpedispensere, tørkepapir, kopper og bestikk.

SØTT: Til og med flybillettene kommer med den ikoniske figuren «Hello Kitty». Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX
SØTT: Til og med flybillettene kommer med den ikoniske figuren «Hello Kitty». Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX Vis mer

Til og med maten er formet som elementer fra kattens tegneserieverden.

Kitty-pasta Og alt blir servert fra flyvertinner med «Hello Kitty»-forklær.

Passasjerer kan sjekke inn på «Hello Kitty»-maskiner før avreise og på flyene kan du få kjøpt over 100 spesialdesignede effekter.

Hva med «Hello Kitty»-pasta?

Japansk popkultur Den japanske tegneseriefiguren ble skapt av firmaet Sanrio i 1974, og har siden den gang blitt stående som selve kjennetegnet på den japanske popkulturen.

«KITTY WHITE»: Den ikoniske katten pryder også flyenes interiør. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX
«KITTY WHITE»: Den ikoniske katten pryder også flyenes interiør. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX Vis mer

«Hello Kitty» har også blitt populær verden over og er ikke lenger bare forbeholdt unge jenter.

Figuren havner stadig på klær og motetilbehør, både for barn og voksne.

Katten blir også brukt til å markedsføre både tv-serier og spill.

Turistambassadør I hjemlandet har «Hello Kitty» blitt så populær at hun i 2008 ble utnevnt til Japans turistambassadør i Kina og Hong Kong.

Artikkelen fortsetter under annonsen

KATTEMAT: Maten du får ombord på flyene er formet som elementer fra «Hello Kitty»-verdenen. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX
KATTEMAT: Maten du får ombord på flyene er formet som elementer fra «Hello Kitty»-verdenen. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX Vis mer

Nå skal katten altså øke populariteten til Eva Air i tillegg.

Flyselskapet opererer med reiser mellom Taipei, Europa, Amerika og resten av Asia, men «Hello Kitty»-flyene skal foreløpig kun reise mellom de asiatiske byene der hun er mest populær.

Verdens søteste? Det gjenstår å se om flyselskapet vil tiltrekke andre enn unge jenter med en forkjærlighet for rosa.

Det høster liten tvil om at «Hello Kitty»-flyene vil bli kjent for å være blant verdens søteste.

ROSA: Som passasjer på Eva Air kan du sjekke inn på «Hello Kitty»-dekorerte maskiner før avreise. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX
ROSA: Som passasjer på Eva Air kan du sjekke inn på «Hello Kitty»-dekorerte maskiner før avreise. Foto: PICHI CHUANG/NTB SCANPIX Vis mer