Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Tema

Mer
Min side Logg ut

Oppgraderer Bangkok-ruta

Thai utvider kapasiten.

348 PASSASJERER: Thai-maskinene som skal fly nordmenn til Bangkok til vinteren, Boeing 777-300, har plass til 348 passasjerer. Foto: THAI AIRWAYS
348 PASSASJERER: Thai-maskinene som skal fly nordmenn til Bangkok til vinteren, Boeing 777-300, har plass til 348 passasjerer. Foto: THAI AIRWAYS Vis mer

(Dagbladet): Thai Airways er sammen med Norwegian det eneste flyselskapet som flyr Oslo-Bangkok direkte.

Og ruta mellom Gardermoen og hovedstaden i Thailand er populær, både blant vanlig feriereisende og ikke minst de som foretrekker litt mer komfort på Business Class.

Dropper Jumbo Tidligere i sommer gikk Thai ut med en pressemelding der det ble sagt at den gode, gamle Jumbo-jeten skulle erstatte dagens Boeing 777-200ER på ruta.

Det blir det ikke noe av likevel.

- Vi har fått beskjed fra hovedkontoret om at vi fra oktober i stedet får storebroren til dagens fly, nemlig Boeing 777-300ER på denne ruta, sier Elisabeth Norum i Thai Airways til Dagbladet.

Det er et topp moderne fly som Thai dermed setter inn i konkurransen mot Norwegians Dreamliner.

348 passasjerer
Det er dessuten et veldig stort fly, og Thai - som flyr fra Oslo daglig i vinterhalvåret-  øker kapasiteten fra 292 til 348 passasjerer.

- 777-300 har plass til 42 reisende på Business Class mot 30 i dagens flytype. På økonomiklasse blir det plass til 306 passasjerer når den nye flytypen kommer i trafikk, sier Norum. 

MØTER KONKURRANSEN: Thai møter konkurransen fra Norwegian med å oppgradere flyene som trafikkerer Oslo-Bangkok. Fra i høst er det Boeing 777-300 som gjelder. Foto: THAI AIRWAYS
MØTER KONKURRANSEN: Thai møter konkurransen fra Norwegian med å oppgradere flyene som trafikkerer Oslo-Bangkok. Fra i høst er det Boeing 777-300 som gjelder. Foto: THAI AIRWAYS Vis mer

Det nye flyet kan dessuten løfte ti tonn mer enn den maskinen som trafikkerer ruta i dag.

- Er det behov for så store fly?

- Det tror vi. Vi har veldig godt belegg på ruten i dag, og tror ikke det skal avta til vinteren, sier Norum.

KOMFORT: Thai satser mye på business-passasjerene. Setene kan legges ned til å bli en flat seng. Foto: THAI AIRWAYS
KOMFORT: Thai satser mye på business-passasjerene. Setene kan legges ned til å bli en flat seng. Foto: THAI AIRWAYS Vis mer
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media
Kode24 - nettavis om utvikling og koding Elbil24.no -  nyheter om elbil KK.no - Mote, interiør, og tips Sol.no - De viktigste nyheter fra nettsider i Norge Vi.no - Quiz, kryssord og nyttig informasjon Dinside.no - teknologi, økonomi og tester Se og Hør - Kjendis og underholdning Lommelegen.no - helse, symptomer og behandling