Oser eksklusivitet, men er for kjapp for Norge

Fins bare 50 eksemplarer i hele verden.

DinSide.no: Det amerikanske selskapet ICON spesialiserer seg på å produsere oppdateringer av gamle bilklassikere, noe som fenger interessen hos både gamle entusiaster og ikke minst nye generasjoner.

Nå har de laget sin første el-sykkel, som egentlig er en el-moped, inspirert av motorsykkelen slik den så ut ved begynnelsen av forrige århundre.

Flere bilder ser du selvsagt i bildespesialen øverst.

50 eksemplarer Tanken bak ICON E-Flyer Electric Bike er enkel:

De skal blande klassisk design med moderne el-teknologi, og de gjør det på en sykkel det kun produseres 50 eksemplar av. Vi snakker altså om et produkt som oser eksklusivitet.

Detaljer Det er ikke bare utseendet som imponerer på sykkelen, her er det lagt mye vekt på detaljer:

Håndsydd lær fra Brooks i England, og pulverlakkering med ICON Rocky Mountain Gray er detaljer som får kjennerne til å smile fornøyd.

For rask for Norge Med en motorytelse på 3500 watt i racing-modus har sykkelen en toppfart på 58 km/t, mens den klarer 32 km/t hvis du setter den i vanlig modus hvor ytelsen er på 750 watt.

Her hjemme vil den likevel ikke kunne brukes - verken som moped eller el-sykkel - da den rett og slett er for rask.

Blir dyrt Vekten er 26 kilo, rekkevidden er 30-35 kilometer, mens opplading tar rundt to timer.

Prisen på 30 store lapper er dessverre en gledesdreper, selv om frakt til utlandet kan ordnes etter avtale med Icon. Sluttsummen blir uansett neppe hyggelig lesning.

Saken ble opprinnelig publisert på DinSide Les her.

Alt om elsykkel fra DinSide

LEKKER: Amerikanske Icon spesialiserer seg på klassiske kjøretøy med ny teknologi. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: Skivebremser. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: Amerikanske Icon spesialiserer seg på produsere klassiske kjøretøy med ny teknologi. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: El-motoren. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: Bakdrevet er stort på grunn av elmotoren. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: Klassisk MC/sykkel-sete. Foto: ICON4X4.COM
LEKKER: Stilren og enkel front. Foto: ICON4X4.COM