Treningsskolen

Øvelsene som gjør deg sterk i skisporet

En slynge, ei matte og fem effektive øvelser. Slik blir du er en sterk og stabil skiløper.

Tåler mer: Om du regelmessig trener styrke med slynge vil kroppen din tåle mer ute i skiløypa. Sjekk ut øvelsene i denne artikkelen. Foto: NTB Scanpix
Tåler mer: Om du regelmessig trener styrke med slynge vil kroppen din tåle mer ute i skiløypa. Sjekk ut øvelsene i denne artikkelen. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Muskelstyrke er en forutsetning for å klare å opprettholde gunstige leddvinkler og posisjoner når du går på ski. Hva slags type styrke du trenger vil avhenge av utgangspunktet ditt, og selvfølgelig hva du trener til. Uansett vil stabiliserende styrketrening, maksimal styrketrening og såkalt utholdende styrketrening av hofte-, rygg- og magemuskulaturen være aktuelt i ulike faser av et treningsår.

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer