Øvelsene som gjør deg til en bedre løper

Rett styrketrening gir deg større fart og mindre skader.

BYGG STYRKE I LEGGENE: Tåhev er en av øvelsens om anbefales for alle løpere, og den kan du gjøre når som helst i løpet av dagen. Foto: NTB Scanpix / Microstock
BYGG STYRKE I LEGGENE: Tåhev er en av øvelsens om anbefales for alle løpere, og den kan du gjøre når som helst i løpet av dagen. Foto: NTB Scanpix / Microstock Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Du trenger bare et par sko, eller to? Ja, løping er enkelt - men likevel bør løpere helst ikke glemme styrketreningen

Det er ikke nødvendig med maskiner eller løse vekter for å gjøre øvelser som gir både skadeforebyggende og prestasjonsfremmende effekt.

Høyere fart med styrketrening

Når du løper utsetter du beina dine for en belastning tilsvarende 1,5 til 3 ganger din egen kroppsvekt for hvert eneste steg. Ved gjentatt belastning som er større enn den kroppen er vant til, uten nok restitusjon, øker faren for overbelastningsskader.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer