STERK MAGE: En sterk mage og kjernemuskulatur kan hjelpe deg i både hverdagen og på trening. Foto: Frank May / NTB Scanpix
STERK MAGE: En sterk mage og kjernemuskulatur kan hjelpe deg i både hverdagen og på trening. Foto: Frank May / NTB ScanpixVis mer

Treningsskolen:

Øvelsene som gjør magen bunnsolid

Men skal du ha markert mage kreves det mer.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Det er mange grunner til å bære en sterk kjernemuskulatur. Du får en bedre holdning, forebygger belastningsskader, og gjør deg sterkere i hverdagen så vel som under treningen.

- Magemuskulaturen brukes til det meste, som når du bærer handleposene ut i bilen, løfter barnet ditt, vasker gulv og mye mer.

- Under trening blir magen belastet i ennå større grad. Derfor er det utrolig viktig å trene denne delen av kroppen jevnt og trutt, sier muskelterapeut og personlig trener, Lizzie Tester.

Ikke bare magemusklene

Tester jobber med både idrettsutøvere og mosjonister på Naprapatklinikken i Lillehammer.

Hun er opptatt av at en sterk kjernemuskulatur er mer enn bare selve magemusklene

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn