Vi går inn i et nytt år og mange har kanskje laget seg nyttårsforsetter der de skal ut å date for å møte nye mennesker. Nå er det blitt veldig vanlig å treffe andre via datingapper som Tinder, Grindr, Happn og Bumble.
Den britiske nettsida Popsugar har snakket med datingappen Plenty of Fish for å høre om det er noen spesielle trender vi kan forvente i datingverden dette året via en undersøkelse eksperter i appen har gjort.
Se listen over uttrykkene lenger ned i saken.
Alt skal ha merkelapper
Ane Hagen er datingrådgiver og har skrevet boka «Derfor lykkes du ikke med nettdating».
- Sånne uttrykk og trender gjør at vi føler oss mer inkludert i fellesskapet. Det gir oss noe å kjenne oss igjen i.
Hagen sier dette ofte kan gjøre det enklere å delta i samtaler og finne felles opplevelser man kan snakke om.
- Å sette et navn, eller en merkelapp, på en situasjon man har vært i - som «ghosting» (å slutte å svare noen uten noe forvarsel journ.anm.) for eksempel, gjør at vi kan beskrive det enklere og at vi ikke føler at noe er feil med oss. For uttrykket er jo der, så da har andre opplevd det også.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger