STÅR PÅ: - Jeg
trives i møte med
mennesker. Det er
alltid oppløftende, sier
prinsesse Astrid. Foto: Morten Eik og NTB Scanpix
STÅR PÅ: - Jeg trives i møte med mennesker. Det er alltid oppløftende, sier prinsesse Astrid. Foto: Morten Eik og NTB ScanpixVis mer

Prinsesse Astrid (85): - Jeg har savnet mor hele livet

Prinsesse Astrid mener et godt humør er med på å holde henne aktiv. Og et godt råd hun fikk tidlig i livet.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Selv om prinsesse Astrid har rundet 85 år, har hun et imponerende aktivitetsnivå. Når det er statsbesøk, stiller storesøsteren til kong Harald (80) på slottet. Det samme gjelder ved andre former for representasjon.

- Jeg er seig - og så har jeg mye godt humør. Det hjelper veldig. Ja, jeg er seig. Jeg har kommet meg over to brudd i ryggen. Skadene stoppet meg ikke, sier prinsesse Astrid, som ble enke for to år siden.

- Jeg er glad for å kunne være til hjelp, og sier ja til de oppgaver jeg blir spurt om å utføre. Det er en flott måte å holde meg i gang på, forteller prinsessen til Se og Hør.

Aldri alene

Prinsesse Astrid har alltid vært glad i dyr, og særlig hunder har en spesiell plass i hjertet hennes. Den første hunden fikk hun av sin onkel, Prins Axel, da hun var to år. Det var en irsk setter, og hun ga den navnet «Vimsa».

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn