Cruise-ferie

Rederiet bak verdens største cruise-skip bruker Sophie Elise og andre norske bloggere for å nå unge kunder

- Veldig godt fornøyd med samarbeidet.

SALGSSJEF: Simen Opsahl er salgssjef for RCL i Norden, som i vår sjøsatte verdens største cruiseskip, Symphony of the Seas. I markedsføringen brker rederiet blant annet norske bloggere med mange følgere. Foto: Tormod Brenna
SALGSSJEF: Simen Opsahl er salgssjef for RCL i Norden, som i vår sjøsatte verdens største cruiseskip, Symphony of the Seas. I markedsføringen brker rederiet blant annet norske bloggere med mange følgere. Foto: Tormod Brenna Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Verdens største cruiseskip, «Symphony of the Seas», begynner ifølge rederiet RCL å fylles opp for sommeren.

Royal Caribbean, som er rederiet bak kjempe-cruiseren «Symphony of the Seas» – med 17 dekk og plass til over 6000 passasjerer – bruker bloggere aktivt i sin markedsføring.

- Vi har benyttet oss av influencere i 4-5 år nå, og ser at det gir gode resultater, sier rederiets PR & Marketing Executive for Norden, Sølvi Nyhus Amundsen til Dagbladet.

Under jomfruturen fra Malaga til Barcelona i mars, var Sophie Elise Steen Isachsen blant passasjerene, og forrige uke var bloggerne Ida Wulff og Kristina Andersen invitert med på et Middelhavs-cruise. Også sist vinter var Sophie Elise «på jobb» for rederiet. Da i Karibien.

Alle tre har lagt ut flere innlegg på bloggene sine fra cruisene de var med på.

Følgerne av de aktuelle bloggene får oppgitt en rabattkode som gir de ti prosent prisavslag ved bestilling av cruise.

- Vi benytter oss av denne kanalen fordi vi har sett at den har god effekt. Jeg legger ikke skjul på at vi har solgt mange cruise på denne måten, sier Nyhus Amundsen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer