PRAKTISK LØSNING: Lizzi Tester liker å løpe og løfte vekter, men det er ikke alltid det passer inn i timeplanen. Da er en høyintensiv treningsøkt i stua eller på terrassen en glimrende løsning. Foto: Kristin Roset
PRAKTISK LØSNING: Lizzi Tester liker å løpe og løfte vekter, men det er ikke alltid det passer inn i timeplanen. Da er en høyintensiv treningsøkt i stua eller på terrassen en glimrende løsning. Foto: Kristin RosetVis mer

Treningsskolen:

Så enkelt kan du trene hjemme

Med høyintensiv trening kan du få ut mye av 20 minutters innsats.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Personlig trener og muskelterapeut Lizzie Tester har invitert oss inn i leiligheten på hjemmetrening.

- Etter en lang dag på jobb er det ikke like fristende å oppsøke treningsstudio. Da tar jeg heller 20–30 minutter med effektiv trening i stua. Da kjører jeg en type sirkeltrening, med 40 sekunder innsats og 20 sekunder pause. Det er faktisk mer effektivt enn man skulle tro, forteller Tester.

- Vi har alle en stol

Jo da, hun liker å løfte vekter og løpe, men det er ikke alltid det passer inn i timeplanen. Da er stua eller terrassen med sitt utstyr, en glimrende løsning.

- Vi har alle en stol, en sofa, et gulv, noen handklær og kanskje en terrasse. Kjøper du et par strikker, kan du gjennomføre mange gode øvelser på hjemmebane. Det er bare kreativiteten som stopper deg.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn