ENGLEVAKT: Sander Reitan Aar håpet at han slapp unna med skrubbsår på magen da han ramlet av sykkelen. På sykehuset oppdaget de at sykkelstyret hadde spjæret både magemuskler og bukspyttkjertel. Foto: Svend Aage Madsen og privat
ENGLEVAKT: Sander Reitan Aar håpet at han slapp unna med skrubbsår på magen da han ramlet av sykkelen. På sykehuset oppdaget de at sykkelstyret hadde spjæret både magemuskler og bukspyttkjertel. Foto: Svend Aage Madsen og privatVis mer

Sander (16) trodde han kom unna sykkelulykken med et skrubbsår. Så ble de indre skadene oppdaget

- Et mirakel at jeg overlevde.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Sander Reitan Aar (16) fra Namsos elsket skolens aktivitetsdager. Han vant kappløpet på sykkel, men det er et mirakel at han overlevde da han i seiersrusen slapp sykkelstyret for å heve hendene over hodet.

- Jeg mistet kontrollen oversykkelen. Fløy fremover gjennom luften. Da jeg landet, havnet styret i magen, forteller Sander, som husker ulykken i mai 2013 i detalj.

Tøffingen forsøkte å komme seg på beina igjen. Det virket som om han hadde sluppet unna med et kraftig skrubbsår. Hodet var uskadd fordi han brukte hjelm. Men Sander vil aldri glemme redselen da han så den store kulen på magen.

- Jeg fikk panikk, løp, la meg ned på bakken, ble slapp og besvimte, fortsetter han.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Fornyelse skjer til ordinære priser.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn