Sitter du mye? Sjekk hva det kan gjøre med helsa di

Her er tipsene som får deg på beina!

ER STOLEN DIN FIENDE: Det kan kanskje være litt ekstremt å tenne på stolen din, som Torill Bye Wilhemsen har gjort til ære for fotografen her,  men det er et faktum at for mye stillesitting kan ha store konsekvenser for helsa di. Foto: Øistein Norum Monsen
ER STOLEN DIN FIENDE: Det kan kanskje være litt ekstremt å tenne på stolen din, som Torill Bye Wilhemsen har gjort til ære for fotografen her, men det er et faktum at for mye stillesitting kan ha store konsekvenser for helsa di. Foto: Øistein Norum Monsen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Det kan gi store helsegevinster å redusere tiden du sitter i ro. Regelmessig bevegelse og aktivitet i løpet av dagen kan være like viktig som en treningsøkt på ettermiddagen.

- Flere studier viser at selv om du er fysisk aktiv hver dag, er ikke det nok til å jevne ut den negative effekten av mye stillesitting. At stillesitting i seg selv er negativt, er en faktor som tidligere har blitt oversett ettersom det har vært mye fokus på trening, sier professor Gunnar Breivik ved Norges idrettshøgskole.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer