NOE FOR SEG SELV: Lexus har dratt tolkningen av netting-grill et hakk lenger. Slenge på noen pølser, kanskje? Foto: TOYOTA
NOE FOR SEG SELV: Lexus har dratt tolkningen av netting-grill et hakk lenger. Slenge på noen pølser, kanskje? Foto: TOYOTAVis mer

Sjekk den grillen!

Kan dette slå an?

Dinside Lexus kaller konseptet som nå er presentert på LA Autoshow «Open-Top design Study». Og hva er det? Jo, egentlig snakker vi i bunn og grunn om en toppløs versjon av den lekre RC Coupé. En cabriolet med noen ekstra designgrep som får den til å skille seg fra alt annet.

Som vanlig herfra er det den ekstreme fronten som vekker mest oppsikt. Denne gangen ennå ett hakk drøyere enn på den lukkede versjonen.

Ikke bare jåleri Den stikker mer ut takket være helt nye lamper, luftinntak på sidene og en ny tolkning av fenomenet krommet nettinggrill.

Ventilasjonen i frontfanger og foran bakhjulene er ikke bare designgrep.

LEKKER: Man venner seg raskt til nye linjer. Dette kan fort bli en konkurrent til BMW 4-serie cab, og vi snakker tradisjonell bakhjulstrukket cab her. Foto: FRED MAGNE SKILLEBÆK / DINSIDE.NO
LEKKER: Man venner seg raskt til nye linjer. Dette kan fort bli en konkurrent til BMW 4-serie cab, og vi snakker tradisjonell bakhjulstrukket cab her. Foto: FRED MAGNE SKILLEBÆK / DINSIDE.NO Vis mer

Luften føres til bremsene for å gi dem kjøling når det går hardt for seg bak de 20-tommer store felgene.

Lysende innside Høydepunktene inni er en stor LED-stripe rett under vinduslinja, som går rundt hele kupeen. Vi ser også en skjerm som kontrolleres av en touchpad, ala den du finner i nye Lexus NX300h.

C2 er 471 cm lang og 185 cm bred, omtrent som den lukkede versjonen.

Kommer den i produksjon, vil den bli tilgjengelig med en 2,5 liters hybrid (samme som i NX), en 3,5 liters V6 bensinmotor eller en fem-liters V8 med 471 hester. Et friskt alternativ for de som mener BMW M4 cab blir for kjedelig.

LYSSHOW: LED-stripen i i dørene går videre rundt hele kupéen. Foto: FRED MAGNE SKILLEBÆK / DINSIDE.NO
LYSSHOW: LED-stripen i i dørene går videre rundt hele kupéen. Foto: FRED MAGNE SKILLEBÆK / DINSIDE.NO Vis mer

Alt om Lexus fra Dinside.