Sjekk hvilke wienerpølser som er sunnest

Og stem på den wieneren du liker best!

SJEKK WIENERPØLSETESTEN: Blir det mye pølser, kan det være greit å vite hvilke som er sunnest. Foto: ERIK HELGENESET
SJEKK WIENERPØLSETESTEN: Blir det mye pølser, kan det være greit å vite hvilke som er sunnest. Foto: ERIK HELGENESET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Bramat.no): I mai kan det ofte bli mye pølser både til barn og voksne.

Hvis du bare spiser pølser en gang iblant, er det ikke så nøye hvilken type du velger.

Spiser du derimot pølser til middag jevnlig, kan det være lurt for både barn og voksne å velge de sunneste variantene.

Ingredienser som påvirker næringsinnholdet Rene fileter av kjøtt er helt klart sunnere enn farseprodukter som pølser, kjøttkaker og kjøttdeig.

Jo mer kjøttet er spedd ut, desto dårligere sammensatt blir det.

Farseprodukter inneholder derfor mer stivelse og mindre protein, jern og vitaminer enn rent kjøtt.

Innholdet av kalorier og fett kan også være høyere.

Stivelse og flesk er to av ingrediensene som forringer den ernæringsmessige kvaliteten på pølser.

Spis rå løk til wieneren! Pølser til middag trenger ikke være så usunt, så lenge du samtidig spiser grønnsaker, for eksempel oppkuttete grønnsaker med dipp, ved siden av.

Det er også forskjell på hvor mange pølser du spiser, og hvor ofte det er pølser til middag.

Noen pølser en gang iblant er helt greit.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer