(Dagbladet): Finnes egentlig den perfekte flypassasjeren?
Ja, sier norske flyvertinner til Dagbladet. Til sammen har de over 50 års erfaring fra yrket som flyvertinne.
- Å være blid og glad er alltid kjærkomment om bord, sier Tone Sporsheim, kabinansatt i SAS.
- Hos meg er jeg glad bare noen smiler, sier hei og takk, og gjerne takk for turen. På fulle fly innenfor land i Europa blir du populær hos de som sitter bak deg hvis du ikke slår ned seteryggen. Man kan gjerne kjøpe litt ombord og kose seg på tur, sier Sporsheim.
- Slå av en liten prat med oss er også alltid koselig. Vi er jo stort sett hyggelig, smiler den erfarne kabinansatte.
-Hvordan går jeg frem for å kunne bli oppgradert?
- Dette er det gaten som gjør. De velger stort sett etter fargen på bonuskortet. Ellers er det nok klesstil som avgjør. Som betalende er du velkommen i den klesstilen du selv ønsker. Skal du oppgraderes har SAS en definert kleskode. Ellers er det vel også oppførsel som gjelder her, sier Tone Sporsheim.
Når de trenger noen som må flyttes fra økonomiklasse til businessklasse kan det være akkurat deg de plukker ut. De vil nemlig helst ha de beste gjestene på de gode plassene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger