Slik blir du en sterkere løper uten å pumpe jern

Fem øvelser du kan gjøre hjemme eller utendørs.

GIR RÅD: Filip Ingebrigtsen, her under EM-kvalik på 1500 meter i fjor, trener styrke for beina én gang i uka. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
GIR RÅD: Filip Ingebrigtsen, her under EM-kvalik på 1500 meter i fjor, trener styrke for beina én gang i uka. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

En sterk kropp gjør deg rustet til mer trening og forebygger skader. Men må vi alltid oppsøke treningsstudio og tunge vekter for å bli sterkere?

Du trenger ikke pumpe jern for å bli sterkere. Din egen kroppsvekt sammen med enkle hjelpemiddel er en fin måte å lure inn styrken på enten etter en løpetur, eller som en egen økt.

Mest spesifikt

Filip Ingebrigtsen, norgesmester på mellomdistanse og bror til EM-vinner Henrik Ingebrigtsen, trener styrke på bein en gang i uken, men det er de spesifikke styrke øvelsene som er viktigst.

Allerede abonnent? Logg inn

Våre beste tilbud!

PlussTotal

Få alt fra Dagbladet Pluss, Elbil24 Pro, KK Pluss og Se og Hør Pluss i samme pakke!

Dagbladet Pluss

Mer å snakke om.

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.