Slik blir du en sterkere løper uten å pumpe jern

Fem øvelser du kan gjøre hjemme eller utendørs.

GIR RÅD: Filip Ingebrigtsen, her under EM-kvalik på 1500 meter i fjor, trener styrke for beina én gang i uka. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
GIR RÅD: Filip Ingebrigtsen, her under EM-kvalik på 1500 meter i fjor, trener styrke for beina én gang i uka. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

En sterk kropp gjør deg rustet til mer trening og forebygger skader. Men må vi alltid oppsøke treningsstudio og tunge vekter for å bli sterkere?

Du trenger ikke pumpe jern for å bli sterkere. Din egen kroppsvekt sammen med enkle hjelpemiddel er en fin måte å lure inn styrken på enten etter en løpetur, eller som en egen økt.

Mest spesifikt

Filip Ingebrigtsen, norgesmester på mellomdistanse og bror til EM-vinner Henrik Ingebrigtsen, trener styrke på bein en gang i uken, men det er de spesifikke styrke øvelsene som er viktigst.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer