Slik blir du sterk nok til å løpe på forfoten

Virker forebyggende mot skader og gir en helt annen løpsfølelse.

UTEN DEMPING: Det finnes en rekke løpesko uten demping og uten såkalt dropp fra hæl til forfot på markedet. De fleste trenger tilvenning til skoene. Foto: NTB Scanpix / Microstock
UTEN DEMPING: Det finnes en rekke løpesko uten demping og uten såkalt dropp fra hæl til forfot på markedet. De fleste trenger tilvenning til skoene. Foto: NTB Scanpix / Microstock Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Unngår du å lande på hælen, vil du på sikt få bedre løpsfølelse og sterkere ben. Forfotløping er derimot ikke noe du mestrer over natten. Den krever tilvenning, og tålmodighet.

Er du en av de som sverger til løpesko med mest mulig demping? Da lander du trolig også på hælen, og med foten foran deg.

Akkurat som når du går, bare i høyere fart og mer kraft. Kaster du skoene og løper barbeint vil du kjenne at du blir tvunget til lande lenger framme på foten.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer