Illustrasjonsfoto: NTB SCANPIX
Illustrasjonsfoto: NTB SCANPIXVis mer

Slik blir du ti minutter raskere og løper mila på 50 min.

Her er treningsprogrammet du trenger.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

• Neste program i Treningsskolen: Du vil løpe mila på 45 minutter, i stedet for 50 min.

Å sette seg et mål om å senke tiden fra en time til 50 minutter på 10 km er slett ikke hårreisende. Vi hjelper deg fram til til målet gjennom våren.

Du har løpt 10 kilometer under timen, men nå ønsker du å løpe på 50 minutter. Det betyr at du må løpe fem minutter per kilometer og holde en gjennomsnittsfart på 12 kilometer i timen.

Dette er et et mål som skal være oppnåelig med et godt grunnlag.

Fire økter i uka

Vi har satt opp et fire ukers program der vi har lagt vekt på å øke utholdenheten og lære kroppen å tåle mer løping.  Det vil si fire økter i uka med en blanding av intervaller, progressiv løping, langkjøringer og lett styrke.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn