UTETRENING: Treningsekspert Beate Torset fra NIH, har satt sammen et treningsprogram for oss der hun bruker lekeplassen og parken. Foto: ØISTEIN NORUM MONSEN
UTETRENING: Treningsekspert Beate Torset fra NIH, har satt sammen et treningsprogram for oss der hun bruker lekeplassen og parken. Foto: ØISTEIN NORUM MONSENVis mer

Slik bruker du naturen til å komme deg i form til sommeren

Se treningsprogrammet du kan gjøre ute.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

MORTENSRUD (Dagbladet): Det er ikke alltid det frister å gå inn for å trene på et overfylt treningssenter.

EKSPERTENS TIPS • Ikke tenk så avansert, det er utrolig god trening å gå i fjellet eller i myra.• Slipp hastverket og de skyhøye kravene, og sett heller pris på alle de gangene du kommer deg ut og er i bevegelse.• Vil du legge inn styrkeøvelser til løpeturen i parken, bør du gjøre styrken FØR du løper. På den måten er du ikke utslitt når du har løpt. Da blir kvaliteten på øvelsene også bedre.• Ikke tenk «nå skal jeg overvinne alt og trene hardcore hele økta». Tenk heller «nå skal jeg leke litt, nå skal jeg ha det gøy».Kilde: Asle Hoset.

Heldigvis er det ikke slik at det du trenger for å komme i form til sommeren, kun finnes der inne. Faktisk kan du bli sprek bare ved å ta i bruk naturen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn