Slik får du opp farta i nedoverbakkene

Fullt mulig å utfordre redselen og bli raskere.

IKKE LANG UT: Løpsteknikk er avgjørende når du skal bli bedre på å løpe nedover. Foto: NTB Scanpix
IKKE LANG UT: Løpsteknikk er avgjørende når du skal bli bedre på å løpe nedover. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Mange vegrer seg for nedoverbakkene. Det kan være i redsel for skader, eller at en ikke føler seg trygg med den ekstra høye farten som nedoverbakkene gir.

Denne redselen er derimot fullt mulig å utfordre, og skal du delta i for eksempel Birkebeinerløpet eller har fått en etappe i Holmenkollstafetten som krever nedoverløping har du egentlig ikke noe valg hvis du ønsker en god opplevelse.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer