FIRE UKER IGJEN: Det er bare fire uker igjen til fellesferien og veldig mange i dette landet tar ferie. Føler du deg ikke helt i badesesong-rute, kan du enkelt forberede deg bedre med disse tipsene. - Jeg trener for å føle meg bra og for å få energi. Jeg trener mer for «helårskroppen» enn «sommerkroppen», sier Anna Øgren (20) før hun løper videre i Frognerparken. Foto: Øistein Norum Monsen
FIRE UKER IGJEN: Det er bare fire uker igjen til fellesferien og veldig mange i dette landet tar ferie. Føler du deg ikke helt i badesesong-rute, kan du enkelt forberede deg bedre med disse tipsene. - Jeg trener for å føle meg bra og for å få energi. Jeg trener mer for «helårskroppen» enn «sommerkroppen», sier Anna Øgren (20) før hun løper videre i Frognerparken. Foto: Øistein Norum MonsenVis mer

Slik får du sommerkroppen på fire uker

Her er triksene som gjør deg sommerklar.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Mange har for lengst prikket inn sommerkroppen 2016 og har ligget i hardtrening for å bli kvitt ølmagen eller bilringen de erget seg over i fjor.

Sommeren 2016 ligger foran oss, og om nøyaktig fire uker starter fellesferien.

Om du føler deg forberedt til å kaste fillene på stranda eller ikke, kan disse triksene hjelpe deg til å bli sommerklar i løpet av de fire neste ukene.

- Håp i massevis

- Det er massevis av håp, selv om du er utrent og har gjort lite siden i fjor sommer. Legger du inn tre-fire timer med trening hver uke fram til fellesferien, vil du se og kjenne en markant forbedring, sier treningsekspert Yngvar Andersen.

Ekspertenes konkrete råd • Det er fullt mulig å oppnå synlige resultater innen fire uker, hvis du kommer i gang med trening nå. • Legg opp til 2-3 timer trening hver uke.• Unngå dramatiske og raske slankemetoder som kan være helseskadelige.- Det viktigste er å bevege seg, og trene lystbetont. Tren på den måten som er enklest å få til for deg, og gjør det på skikkelig vis. Løft vekter, tren på treningsstudio, dans ute eller hjemme, bruk naturen og generelt det du har til rådighet rundt deg, råder Yngvar Andersen.• Styr unna kjappe grillmiddager som pølser og hamburgere. Planlegg bedre, så slipper du unna raske kalorier. • Spis bær, frukt, kylling og grillet fisk. • Gjør en avtale med deg selv før sommeren. Vil du kose deg og bare slappe av, eller er det viktigst for deg å ta vare på helsa i ferien?• Stiller du deg disse spørsmålene nå er det lettere å akseptere ringvirkningene i andre enden.

Han er kjent fra NRK-programmet «Puls», og har geleidet en rekke nordmenn mot en sterkere hverdag.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn