PIPPI-STERK: Kristine Weber er nordisk mester i bodyfitness, og har akkurat gitt ut boka Sunn og sterk med protein. - Fitness var aldri min driv for å starte eller drive med styrketrening, men jeg ble med på konkurranser fordi jeg så at jeg hadde riktig fysikk til det. For meg er det viktigst at jeg holder meg sterk og frisk, sier Weber. Foto: HANSEN NINA
PIPPI-STERK: Kristine Weber er nordisk mester i bodyfitness, og har akkurat gitt ut boka Sunn og sterk med protein. - Fitness var aldri min driv for å starte eller drive med styrketrening, men jeg ble med på konkurranser fordi jeg så at jeg hadde riktig fysikk til det. For meg er det viktigst at jeg holder meg sterk og frisk, sier Weber. Foto: HANSEN NINAVis mer

Slik får fitness-dronning Kristine Weber (30) superkroppen

Med disse øvelsen ser du resultater på bare tre uker.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

(Dagbladet): Styrketrening er bra for helsa, og du reduserer risikoen for en rekke sykdommer med en sterk og sunn kropp. Slik kommer du i gang.

Kristine Weber (30) er økonom, blogger, nordisk mester i bodyfitness, og aktuell med kostholds- og treningsboka «Sunn og sterk med protein».

Hun er selv født med hull i hjertet og har hjerterytmeforstyrrelser, men opplever at styrketrening er med på å holde henne sterk og frisk.

- Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka, og prøver å få til to dager med kondisjon i tillegg. Jeg har sluttet å ta medisiner for hjerteproblemene og får ikke anfall av hjerterytmeforstyrrelsene, slik jeg gjorde før. Styrketrening er også viktig for psyken, sier hun.

Jenter må trene styrke

Weber merker at synet på sterke jenter har forandret seg de siste åra.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • *Fornyes automatisk til ordinær pris etter gratisperioden (99 kr/mnd).
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn