DRAMATISK VEKTNEDGANG: Erik Berg veide 159,3 kilo da han ble med i «The Biggest Loser». Under finalen i mai 2015 var vekta nede i 85,3 kilo. Vekttapet var på utrolige 74 kilo. De 12 kiloene han har lagt på seg siden skyldes at han siden har bygget muskler. Foto: Morten Eik og privat
DRAMATISK VEKTNEDGANG: Erik Berg veide 159,3 kilo da han ble med i «The Biggest Loser». Under finalen i mai 2015 var vekta nede i 85,3 kilo. Vekttapet var på utrolige 74 kilo. De 12 kiloene han har lagt på seg siden skyldes at han siden har bygget muskler. Foto: Morten Eik og privatVis mer

Slik gikk Erik (25) ned 74 kilo på seks måneder. Og slik holdt han vekta

- Jeg var med på en reise som endte lykkelig, konstaterer Erik Berg (25) fra Nes på Romerike.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Erik Berg veide 100 kilo som 14-åring. Så ble det bare verre - før redningen kom.

Den smørblide førskolelæreren er stolt over å være i god form. Da TVNorge ønsket å lage en egen versjon av «The Biggest Loser», var Erik en av 12 overvektige nordmenn som meldte seg.

- Jeg så dem som min store sjanse til å endre livsstil. Jeg jobbet knallhardt for å vise at jeg kunne mestre det, sier Erik.

I seks måneder ble deltakerne drillet i et beinhardt program for å gå drastisk ned i vekt. Kombinasjonen av trening og sunt kosthold skulle gi resultater. Det gjorde det til gangs for Erik.

Da han sjekket inn på «The Biggest loser», veide Erik 159,3 kilo. Seks måneder senere, under finalen 15. mai 2015, hadde Erik en kroppsvekt på 85,3 kilo.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn