FØR OG NÅ: Mathilde la på seg kraftig i ungdommen, og veide på det meste 126 kilo. I dag veier hun 80, og føler seg både lett og lykkelig. Foto: Svend Aage Madsen og privat
FØR OG NÅ: Mathilde la på seg kraftig i ungdommen, og veide på det meste 126 kilo. I dag veier hun 80, og føler seg både lett og lykkelig. Foto: Svend Aage Madsen og privatVis mer

Slik gikk Mathilde ned 46 kilo med vegansk kosthold

- Jeg følte aldri at jeg spise usunt.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Mathilde Storm Thorstensen (27) fra Nøtterøy i Vestfold har alltid vært stor for alderen, og allerede tidlig i tenårene ble hun direkte overvektig.

- Jeg følte aldri at jeg spiste usunt, men jeg spiste mye og ofte. Jeg elsket brødskiver med gulost, og drakk gjerne et par liter melk i løpet av en dag, sier Mathilde.

Vektproblemene ble om mulig enda større da hun flyttet hjemmefra som 19-åring. Da kunne hun jo spise akkurat hva hun ville uten at noen kommenterte det.

27-åringen innrømmer at hun kjenner en slags innvendig sorg når hun ser på gamle bilder av seg selv som overvektig. Hun forteller at hun veide 126 kilo på sitt tyngste, men at det neppe er hele sannheten. For etter den siste veiingen nektet hun nemlig å gå på vekten igjen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn