Ikke redd for å bruke krefter: Heidi Kristoffersen har trent styrke regelmessig i over 10 år, og er ikke redd for å løfte tungt. Foto: Kristin Roset
Ikke redd for å bruke krefter: Heidi Kristoffersen har trent styrke regelmessig i over 10 år, og er ikke redd for å løfte tungt. Foto: Kristin RosetVis mer

Slik gjør du styrke­treningen mest effektiv

Spesielt én ting er nyttig for maksimal effekt.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Heidi Kristoffersen (27) fra Lillehammer har trent styrketrening flere ganger i uka siden hun var 16 år. Nå er hun mamma til Benjamin på 14 måneder, og nyter egentiden i styrkerommet når tiden strekker til.

- Jeg elsker å trene. Det har blitt en livsstil, og et pusterom i hverdagen. Jeg løper noen ganger, men det jeg bruker mest tid på er uten tvil styrketrening, sier Kristoffersen.

Et par måneder etter at hun ble mamma i fjor vinter, oppsøkte hun personlig trener for å få ny motivasjon. Med en bachelor i folkehelsearbeid, og med en stor interesse for trening, kunne hun mye om trening fra før, men av og til må det nye utfordringer til for å utvikle seg.

- Jeg trener i gjennomsnitt fire dager i uken. Det betyr at noen uker blir det bare to ganger, mens andre uker kan det bli opptil seks ganger. Da er det fint å ha et treningsprogram å forholde seg til, der øvelsene er fordelt på hvilke kroppsdeler du ønsker å trene, sier hun.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn