Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Slik gjør du styrke­treningen mest effektiv

Spesielt én ting er nyttig for maksimal effekt.

Ikke redd for å bruke krefter: Heidi Kristoffersen har trent styrke regelmessig i over 10 år, og er ikke redd for å løfte tungt. Foto: Kristin Roset
Ikke redd for å bruke krefter: Heidi Kristoffersen har trent styrke regelmessig i over 10 år, og er ikke redd for å løfte tungt. Foto: Kristin Roset Vis mer

Heidi Kristoffersen (27) fra Lillehammer har trent styrketrening flere ganger i uka siden hun var 16 år. Nå er hun mamma til Benjamin på 14 måneder, og nyter egentiden i styrkerommet når tiden strekker til.

- Jeg elsker å trene. Det har blitt en livsstil, og et pusterom i hverdagen. Jeg løper noen ganger, men det jeg bruker mest tid på er uten tvil styrketrening, sier Kristoffersen.

Et par måneder etter at hun ble mamma i fjor vinter, oppsøkte hun personlig trener for å få ny motivasjon. Med en bachelor i folkehelsearbeid, og med en stor interesse for trening, kunne hun mye om trening fra før, men av og til må det nye utfordringer til for å utvikle seg.

- Jeg trener i gjennomsnitt fire dager i uken. Det betyr at noen uker blir det bare to ganger, mens andre uker kan det bli opptil seks ganger. Da er det fint å ha et treningsprogram å forholde seg til, der øvelsene er fordelt på hvilke kroppsdeler du ønsker å trene, sier hun.

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?