TREN HJEMME: Styrkeøktene kan gjerne gjøres hjemme i stua. Yngvar Andersen viser hvordan. Foto: THOMAS RASMUS SKAUG
TREN HJEMME: Styrkeøktene kan gjerne gjøres hjemme i stua. Yngvar Andersen viser hvordan. Foto: THOMAS RASMUS SKAUGVis mer

Slik holder du på de gode vanene

Her gir NRK-Yngvar deg sine beste tips.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

(Dagbladet): - Fallgruva er ofte å sette uoppnåelige mål. Alle får ikke samme kroppen med samme opplegg. Har du ikke kunnskapen selv om hva det er mulig for deg å oppnå, må du oppsøke denne.

- Planen vil ryke i flere uker, alle vil feile. Det knekker mange. Se på det som en jobb og forvent ikke at det skal være lett, sier treningsekspert Yngvar Andersen, kjent fra NRK-programmet «Puls».

For mange koster det mye å komme i gang med trening.

- Halvparten av dem som begynner å trene i januar har sluttet innen utgangen av mars, sier treningsekspert og fysioterapeut Jill Jahrmann.

Finn indre motivasjon For at motivasjonen skal vare litt lengre enn et par uker ut i januar, mener Nicolas Lemyre, førsteamanuensis ved Norges idrettshøgskole og ekspert i idrettspsykologi, at du må finne en indre motivasjon.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn