Slik kan du trene vekk hodepinen

At trening er viktig for helsa, er for lengst slått fast. Nå viser ny forskning at å trene opp kondisjonen også reduserer risikoen for hodepine.

LØP FRA PLAGENE:  Ja lavere oksygenopptak , jo mer utsatte kan man være for for hodepine, inkludert migrene og spenningshodepine. Foto: NTB Scanpix
LØP FRA PLAGENE: Ja lavere oksygenopptak , jo mer utsatte kan man være for for hodepine, inkludert migrene og spenningshodepine. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forbindelsen mellom hodepine og trening har hittil vært lite forsket på. Nå har imidlertid en ny studie ved NTNU undersøkt forbindelsen mellom hodepine og maksimalt oksygenopptak.

Studien konkluderer med at jo lavere oksygenopptak deltakerne i alderen 20- 25 år hadde, jo mer utsatte var de for hodepine, inkludert migrene og spenningshodepine.

Allerede abonnent? Logg inn

Våre beste tilbud!

Dagbladet Pluss

Mer å snakke om.

PlussTotal

Få alt fra Dagbladet Pluss, Elbil24 Pro, KK Pluss og Se og Hør Pluss i samme pakke!

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.