Illustrasjonfoto: NTB SCANPIX
Illustrasjonfoto: NTB SCANPIXVis mer

Slik kapper du fem minutter og sprenger drømmegrensa på mila

Her er treningsprogrammet du trenger.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

• Treningsskolen: Få med deg alle treningsprogrammene for 10 km, halvmaraton og maraton

Du har løpt flere mil like over 40 minutter. Til sommeren er målet å sprenge en ny grense.

Å løpe mila på under 40 minutter er raskt. Det vil si at kroppen din må tåle en gjennomsnittsfart på 15,4 kilometer i timen, eller 3 minutter og 54 minutter per kilometer.

Det krever jevn og smart trening over tid, derfor er det viktig at du bruker våren til å legge et godt grunnlag.

Fire ukers program

Vi har satt opp et fire ukers program der vi har lagt vekt på å gjøre deg utholdende sterk. Det vil si seks økter i uka med en blanding av intervaller, progressiv løping, langkjøringer og lett styrke.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn