TOK GREP: - Jeg skrev om mobbingen
da jeg gikk på videregående.
Det fikk læreren til å begynne å gråte
i klasserommet. Hun hadde aldri
trodd at jeg var blitt mobbet så lenge,
sier Julie Thomassen Stoltenberg.
I dag er hun sterk og trygg – og har
fortsatt sin kjære Prada ved sin side. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privat
TOK GREP: - Jeg skrev om mobbingen da jeg gikk på videregående. Det fikk læreren til å begynne å gråte i klasserommet. Hun hadde aldri trodd at jeg var blitt mobbet så lenge, sier Julie Thomassen Stoltenberg. I dag er hun sterk og trygg – og har fortsatt sin kjære Prada ved sin side. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privatVis mer

Slik kjempet Julie (19) seg gjennom både kreft og mobbing

Moren var fortvilet da datteren ble kreftsyk. Lite visste hun om hvilke andre problemer hun måtte bekjempe.

- Vær mot andre slik som du vil at andre skal være mot deg selv. Det er mitt motto. Nå må det bli slutt på all mobbingen rundt omkring, slår Julie Thomassen Stoltenberg (19) fast.

Stavanger-jenta er tydelig i sitt budskap. Hun har selv merket det på kroppen.

For seks år siden kjempet hun for livet. Lille julaften 2011 hadde hun fått svar på vevsprøven som var tatt fra den mistenkelige klumpen på halsen. Hun hadde fått lymfekreft – Hodgkins lymfom. Bare fire dager etter at Julie merket klumpen, var hun i gang med sin første cellegiftkur.

Månedene som fulgte ble en berg-og-dal-bane av følelser. Mamma Elisabeth Thomassen (42) tenkte tøffe tanker. «Ryker Julie, ja, så ryker jeg og», innrømmet ettbarnsmoren.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag

MÅNED

Prøvetilbud*

1 kr

(0,03 kr per dag)

KJØP MÅNED

KJØP NÅ
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

MÅNED 1 kr per måned. 0,03 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris (99kr/mnd) når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

UKE

55 kr

(7,86 kr per dag)

KJØP UKE

KJØP NÅ
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

UKE 55 kr per uke. 7,86 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

3 MÅNEDER

249 kr

(8,3 kr per dag)

KJØP 3 MÅNEDER

Kjøp nå
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

3 MÅNEDER 249 kr per kvartal. 8,3 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

ÅR

60% rabatt*

318 kr

(0,87 kr per dag)

KJØP ÅR

KJØP NÅ
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

ÅR 318 kr per år. 0,87 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris (795kr/år)når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

• Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris.
  • *Fornyes til normalpris etter gratisperioden (99kr/måned) (795kr/år).
  • Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.