Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

Treningsskolen:

Slik kommer du i superform til sommeren med enkle grep

- Du vil stort sett alltid kunne få til 45 – 60 minutter med trening et par ganger i uka, mener Halvor Lauvstad.

SAMMEN: Ett av de beste tipsene til å begynne å trene er å gjøre det sammen med andre, ifølge Espen Tønnessen. Foto: NTB Scanpix
SAMMEN: Ett av de beste tipsene til å begynne å trene er å gjøre det sammen med andre, ifølge Espen Tønnessen. Foto: NTB Scanpix Vis mer

Du har tenkt det, planlagt det, men ikke gjennomført det: Å bli mer fysisk aktiv.

Vi har snakket med tre eksperter som gir deg sine beste tips for å komme i gang med treningen.

Generalsekretær i Norges skøyteforbund og forfatter av flere bøker om trening, Halvor Lauvstad, mener at det er du, og bare du som kan få deg til å begynne å trene.

- Du trenger kun å tenke på to ting når du har bestemt deg for å begynne: Sett en forpliktende «startdato», gjerne samme dag eller dagen etter at du har bestemt deg.

- Finn så ut hvilke dager du reelt sett har tid for å trene HVER uke. Det betyr at du må ha en kjapp oversikt over livet ditt i ukedagene og i helgene:

- Hvilke faste forpliktelser har du som alltid er der (jobb/ studier/ familie/ andre faste gjøremål som «ikke forsvinner»), sier Lauvstad.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden


Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?