KOM I GANG: For å løpe en mil på under den magiske timen, trenger du mellom to og tre økter per uke. Foto: NTB Scanpix
KOM I GANG: For å løpe en mil på under den magiske timen, trenger du mellom to og tre økter per uke. Foto: NTB ScanpixVis mer

Slik løper du 10 km på under en time

Her er treningsprogrammet du trenger.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

• Neste program i Treningsskolen: Løp 10 km på under 50 minutter

Drømmer du om å løpe under timen på mila, eller sikter du deg inn på kongen av alle distanser, maraton? Vi gir deg øktene som du trenger for å oppfylle drømmen din.

Marthe Katrine Myhre satser mot OL i Rio i 2016 på maraton. Hennes beste tid på de 42,195 kilometerne er sterke 2.40 timer, men 30-åringen fra Hunndalen i Gjøvik vet også å løpe raskt på 10 kilometer og halvmaraton.

Med en tid på 35,47 på 10km og 1.13,52 på halvmaraton er hun mer en kvalifisert for å gi sine beste treningstips videre.  

Vi har satt opp treningsøkter mot de tre distansene; 10 kilometer, halvmaraton og kongen av alle, maraton. Det er løpeøkter rettet mot nybegynnerløperen, den mer erfarne og han/hun som vil hevde seg.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn