Slik løper du Sentrumsløpet - kilometer for kilometer

Ikke brenn kruttet de første kilometerne.

TENK TEKNIKK: - Det er viktig å ha krefter igjen mot slutten av løpet. Tenk teknikk, senk skuldrene og pust dypt ned i magen, råder Bjørn Tore Kronen Tananger. Rundt 10000 deltok i Sentrumsløpet i fjor. Foto: TERJE PEDERSEN / NTB SCANPIX
TENK TEKNIKK: - Det er viktig å ha krefter igjen mot slutten av løpet. Tenk teknikk, senk skuldrene og pust dypt ned i magen, råder Bjørn Tore Kronen Tananger. Rundt 10000 deltok i Sentrumsløpet i fjor. Foto: TERJE PEDERSEN / NTB SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Det er under en uke til Sentrumsløpet. Du har meldt deg på den lengste distansen, 10 kilometer, men er usikker på hvordan du skal fordele kreftene kilometer for kilometer.

Dette vet derimot Bjørn Tore Kronen Taranger, en av Norges beste ultra og langløpere.

- Varm godt opp før start, gjerne 25 minutter rolig løping og avslutt med fire-fem raske drag for å vekke bena. Finn så plassen din i feltet, og disponer løpet slik at de siste fem kilometerne går raskere enn de fem første, forteller Taranger, som har satt opp sine tips kilometer for kilometer.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer