Slik presser du 10 km- persen ned fra 50 til 45 min.

Her er treningsprogrammet du trenger.

Illustrasjonfoto: NTB Scanpix
Illustrasjonfoto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Neste program i Treningsskolen: Du vil bryte den magiske 40 minutter-grensa

Du har nådd målet om 50 minutter på 10 kilometer. Det neste er mila på 45 minutter til sommeren?

Klart du kan, men det krever jevn og god trening.

Da må du løpe fire minutter og 30 sekunder per kilometer og holde en gjennomsnittsfart på 13,3 km i timen. Dette kan du få til ved å bruke våren til å legge et solid grunnlag.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone for første måned. Deretter får du hele 30% rabatt ved hver fornyelse - så lenge du vil.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 69,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer