Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Pluss

Mer
Min side Logg ut
Du leser nå Dagbladet Pluss

En av Norges største suksess-bedrifter:

Slik skal Christinah S. Nicolaisen (34) styre millionimperiet moren bygde opp

Da hun var 19 ble hun forlatt i Spania med følgende beskjed: «Start en salong, og ikke kom tilbake før du har gjort det.» Nå overtar hun en av Norges største suksess-bedrifter.

OVERTAR IMPERIET: Christinah S. Nicolaisen (34) har gjort alt det moren aldri rakk før hun etablerte Nikita-kjeden. Med en langt lengre CV enn det mora hadde før hun startet, er Christinah klar til å arve ansvaret for millionbedriften. Foto: Lars Eivind Bones 
OVERTAR IMPERIET: Christinah S. Nicolaisen (34) har gjort alt det moren aldri rakk før hun etablerte Nikita-kjeden. Med en langt lengre CV enn det mora hadde før hun startet, er Christinah klar til å arve ansvaret for millionbedriften. Foto: Lars Eivind Bones  Vis mer

- Da Christinah var mindre, så ble vi enige, eller jeg ble enig med meg selv, om at hun skulle gjøre alt jeg ikke har gjort, sier Inger Ellen Nicolaisen og ler sin karakteristiske latter så det runger i veggene på hovedkontoret i Oslo.

Her sitter hun og datteren side om side, i det som må være Norges mest feminine styrerom. Stål, hvite skinnstoler og hvite vegger ispedd noe lilla, utgjør Raisegruppens «ovale rom», som har Pascal og kongen som nærmeste nabo.

Historien er fortalt mange ganger. Om hvordan Inger Ellen Nicolaisen, 14 år gammel, ble gravid med nabogutten.

Hvordan hun, uten utdannelse, uten penger, og som aleneforsørger for datteren Linda, startet med en mislykket klesbutikk og endte med et frisørimperium.

VELKOMMEN TIL

Dagbladet Pluss

Takk for at du har kjøpt tilgang på Dagbladet Pluss
For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement
anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Du har allerede et gyldig abonnement.

For å se alt du har tilgang til med ditt abonnement, anbefaler vi at du tar en titt på denne velkomstsiden

Kjøpet ble avbrutt

Du valgte å kansellere kjøpet. Din konto ble ikke belastet. Vil du prøve igjen?