GLADERE: - Jeg er blitt en mye gladere person etter at jeg begynte å rydde opp i økonomien, forteller Raymond Seppola, som er deltaker i sesongens første utgave av TV-serien «Luksusfellen». Her sammen med forloveden Cathrine Seppola og deres felles datter Leia Aurora. Foto: Tomm Wilgaard Christiansen
GLADERE: - Jeg er blitt en mye gladere person etter at jeg begynte å rydde opp i økonomien, forteller Raymond Seppola, som er deltaker i sesongens første utgave av TV-serien «Luksusfellen». Her sammen med forloveden Cathrine Seppola og deres felles datter Leia Aurora. Foto: Tomm Wilgaard ChristiansenVis mer

Gjeld

Slik sparte Raymond over 350 000 med hjelp fra «Luksusfellen»

Over 50 000 unge nordmenn har betalingsanmerkninger – til en verdi av totalt 2,8 milliarder kroner, viser ny analyse.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

VÅLE: - Jeg var redd for å gå i postkassa. Jeg ville jo gjøre opp for meg og bli kvitt gjelda, men jeg fant rett og slett ikke veien ut av vanskelighetene, sier han.

Regningene ble gjemt i et skap, og en del av dem ble brent. Han hadde 53 krav fra kreditorer og 12 betalingsanmerkninger.

De økonomiske problemene tårnet seg opp etter et samlivsbrudd. Etter å ha solgt boligen sin i hjembyen Skien, ble han sittende igjen med 460 000 kroner i gevinst. Men i løpet av kort tid var pengene borte. På det meste hadde han nær en halv million kroner i gjeld.

- Jeg klarte ikke å håndtere økonomien. Noe gjeld og regninger ble betalt, resten av pengene gikk til rent forbruk: sydenturer, konserter i utlandet, bil, TV og playstation, forteller 29-åringen.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Alle abonnement fornyes automatisk når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • Fornyelse skjer til ordinære priser.(*Ukepris er 55 kr/uke)
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn