SPREK: - Jeg trener variert; alt fra langrenn og løping til styrke og bevegelighetstrening. Treningen holder ryggen i sjakk etter to prolapser for flere år siden, sier Rune Langset (50) fra Ringebu. Foto: Kristin Roset
SPREK: - Jeg trener variert; alt fra langrenn og løping til styrke og bevegelighetstrening. Treningen holder ryggen i sjakk etter to prolapser for flere år siden, sier Rune Langset (50) fra Ringebu. Foto: Kristin RosetVis mer

TRENINGSSKOLEN

Slik trener du deg 10 år yngre

Begynn i dag, og merk forskjell allerede etter noen uker, sier ekspertene.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Han er en sprek 50-åring, - Rune Langset fra Ringebu. Vi møter han på sin daglige økt på treningsstudioet på Lillehammer.

Kalenderen viser 2. juledag, men det er ingen hindring. I dag står bevegelighetstrening på programmet.

Se treningsprogram nederst i saken.

Hold ryggen «i sjakk»

- Jeg trener variert; alt fra langrenn og løping, til styrke og bevegelighetstrening. Treningen holder ryggen i sjakk etter to prolapser for flere år siden.

Langset jobber til daglig med IT i Forsvaret, en hverdag som innebærer mye stillesitting. Trening er den beste medisinen mot smerter og for eget velvære, mener han.

- Ja, jeg bruker noen timer hver dag her på Elixia. Kunnskapen har jeg tatt til meg gjennom en personlig trener, noe jeg anbefaler flere å dra nytte av. Får du riktige treningsråd for din kropp og helse, vil du oppleve god framgang, sier Langset.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn