TRENINGSSKOLEN

Slik trener du til motbakkeløp

Det er i motbakke det går oppover. - Det kan faktisk være god trening i starten å bare gå litt fort oppover bakker, sier motbakkeløper Hanne Mjøen Maridal.

TOPPER OG TRAPPER: I dag arrangeres det ikke bare motbakkeløp opp til våre flotteste fjelltopper, men også i noen av våre lengste trapper. Her fra ei heftig økt i alpene. Foto: Shutterstock / NTB Scanpix
TOPPER OG TRAPPER: I dag arrangeres det ikke bare motbakkeløp opp til våre flotteste fjelltopper, men også i noen av våre lengste trapper. Her fra ei heftig økt i alpene. Foto: Shutterstock / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Motbakkeløp har lenge vært en hit i Norge. I dag har arrangeres det mer enn 200 løp i hele Norges land. Men hvordan mestre motbakkene? Vi møter to av de beste kvinnene i landet.

Fjell og motbakker

- Med en oppvekst i Halsa i Møre og Romsdal sier det seg selv at det er vanskelig å unngå bakker og fjell. I tillegg gikk jeg på videregående i fjellbygda Oppdal. Det ble rett og slett naturlig å like motbakkene, sier Hanne Mjøen Maridal ( 22) som representerer Lillehammer IF og Team Ingrid Kristiansen.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer