Slik unngår du skadene som ødelegger treninga

Ta de viktige grepene før avbrekket blir langt.

KNESMERTER? Det er vanlig med problemer rundt kneskålen og slitasje av menisk og brusk ved kondisjonstrening. Foto: NTB Scanpix / Microstock
KNESMERTER? Det er vanlig med problemer rundt kneskålen og slitasje av menisk og brusk ved kondisjonstrening. Foto: NTB Scanpix / Microstock Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

De fleste har opplevd skader i forbindelse med trening.

Ettersom en av de vanligste årsakene til skader er overbelastning, er det ekstra viktig å kjenne til hvordan du kan forebygge dem.

- Trener for hardt, for mye og for ensidig

- Det er viktig å tilpasse seg sitt nivå, øke gradvis og trene variert. Mange trener for hardt, for mye og for ensidig, forteller Krisitin Gretberg, fysioterapeut og lege - med spesialisering innen allmenn medisin og idrettsmedisin.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer