<div>Kroppen trenger også å lades: - Dersom man aldri lader batteriet helt opp vil det på sikt bli svakere og fungere dårligere. Slik fungerer på mange måter også kroppen, sier ernæringsrådgiver Morten Mørland.</div>
Kroppen trenger også å lades: - Dersom man aldri lader batteriet helt opp vil det på sikt bli svakere og fungere dårligere. Slik fungerer på mange måter også kroppen, sier ernæringsrådgiver Morten Mørland.
Vis mer

Treningsskolen

Slik unngår du skader og sykdom ved trening

Hemmeligheten er enkel.

Å prestere som foreldre, prestere på jobb og i tillegg finne en balanse i treningen slik at formen får mulighet til å komme seg, er en balansegang. Og det vi ofte glemmer først er å restituere, enkelt forklart å hvile.

Viktigheten av å hente seg inn igjen

- Å restituere handler kort fortalt om å hente seg inn. Etter en tøff treningsbelastning vil man forstyrre og bryte ned flere av kroppens naturlige funksjoner, sier Morten Mørland, ernæringsrådgiver og tidligere proffsyklist.

Faresignaler

* Når du føler deg sliten og tung på trening: Ta en fridag eller en kort og rolig treningsøkt.


* Når lysten til å trene er borte,
 og du har mer lyst til å gjøre noe annet: Ta en fridag.


Dagbladet Pluss – de beste historiene

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn