TILBAKE I JOBB: Steinar Gjesteby hadde så store smerter i ansiktet at han ikke lenger kunne jobbe. Nevrolog Hanne Marie Lunde foreslo behandling med Botox, og smertene forsvant. Nå er han tilbake i arbeid. Foto: Paul S. Amundsen
TILBAKE I JOBB: Steinar Gjesteby hadde så store smerter i ansiktet at han ikke lenger kunne jobbe. Nevrolog Hanne Marie Lunde foreslo behandling med Botox, og smertene forsvant. Nå er han tilbake i arbeid. Foto: Paul S. AmundsenVis mer

Steinar (63) måtte dopes ned med en cocktail av smertestillende tabletter. Med Botox fikk han livet tilbake

Smertene Steinar Gjesteby (63) hadde i ansiktet kunne sammenliknes med å få stukket kniver inn gjennom huden. En studie fra et universitet i Kina ble hans redning.

BERGEN (Dagbladet): Smertene 63-åringen hadde førte til at han ble dopet ned med en cocktail av smertestillende tabletter. Han hadde mistet all livskvalitet.

- Det begynte med at jeg fikk stikkinger under det ene øyet, så ble smertene stadig verre. Jeg opplevde det som om noen stakk kniver inn i kinnet mitt. Legene trodde først det var helvetesild, men de tok feil, sier Steinar Gjesteby.

Dagbladet møter Steinar Gjesteby på kontoret hans i Blomsterdalen i Bergen. Han er avdelingsleder for ingeniørene i RDS Norge, en avdeling av det internasjonale boreselskapet KCA Deutag Drilling.

- Dette er egentlig en gladsak. Jeg er tilbake i jobb og livet smiler til meg hver dag. Det skyldes at jeg har vært svært heldig, forklarer han.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn