Stor test: Vi har kjørt de tre elbilene med lengst rekkevidde i denne klassen - og funnet ut hvilken som tar deg helt til mål

Nye BMW i3 mot Nissan Leaf og Hyundai Ionic i elektrisk toppmøte.

KILOMETERTEST: Vi har testet oppgitt rekkevidde mot faktisk rekkevidde på Nissan Leaf (f.v.), Hyundai Ionic og nye BMW i3. I denne artikkelen får du svar på hvilken elbil som best holder det den lover. Foto: Jamieson Pothecary
KILOMETERTEST: Vi har testet oppgitt rekkevidde mot faktisk rekkevidde på Nissan Leaf (f.v.), Hyundai Ionic og nye BMW i3. I denne artikkelen får du svar på hvilken elbil som best holder det den lover. Foto: Jamieson Pothecary Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Hvis 2011 var året da elbile ventyret startet opp for alvor, vil 2017 være året da «elbil 2.0» kommer på plass. Med det mener vi folkelige elbiler (les: Til overkommelige priser for nybilkjøpere flest), med anstendig rekkevidde (les: minimum 30 realisiske mil).

Men allerede i 2015 begynte vanlige elbiler å få økt rekkevidde – la oss kalle dem «elbil 1.5». Mens de beste frem til da hadde ligget på litt over 20 mil oppgitt rekkevidde (Kia Soul EV fremst med 212 kilometer som standard, mens Mercedes, mot pristillegg, tilbød økning fra 20 til 23 mil på B-klasse Electric Drive), kom Renault Zoe med 240 kilometer i mars 2015.

Gjør et sommerkupp på Dagbladet Pluss

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Sommerkupp: Spar 80 % på kvartalsabonnement!

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer. Få full tilgang ved å abonnere på Dagbladet Pluss. Akkurat nå får du 80 % rabatt på kvartalsabonnement.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)

99,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/måned)
Sommerkupp - 80 % rabatt!

49,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

795,-

1 år

(Fornyes automatisk til 795,-/år)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer