Superbilen du kanskje har råd til

Porsche Boxster er kommet i splitter ny utgave. Den er veldig, veldig god.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Normalt er vi forsiktige med å dra fram de virkelig store ordene etter en dags prøvekjøring. Vi pleier å vente til vi har kjørt en langt mer omfangsrik test på norsk jord før vi gjør det - hvis bilen er god nok.

Men Porsche Boxster er en bil som gjør det umulig å holde godord tilbake.

Ekte sportsbil Noen syntes den første Porsche Boxster ble for søt. Det synte Porsche selv også, for gjennom én hovedoppgradering og flere mindre ble den stadig sterkere og tøffere.

Den helt nye Boxsteren kvitter seg med det meste som gjør at ordet «søt» ligger nært. Ytelsene taler for seg. I sterkeste versjon, Boxster S, ligger en 3,4-liter med 315 hk og 360 Nm bak seteryggene i toseteren.

Motoren gir ytelser som kan måle seg med den nye 911 Carrera: 0-100 km/t går unna på 4,8 sekunder (med PDK-gir og Sport Chrono), og toppfarta er 279 km/t. At den koster over 400 000 kroner mindre enn storebror 911, er et tankekors.

Men også Boxster S blir med sine 932 000 kroner veldig dyr i Norge. Derfor er det godt det finnes to rimeligere versjoner, en "normal-Boxster" og en «Norges-Boxster».

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer