2018
ET FORBILDE:
- Jeg håper jeg kan
inspirere andre. Aldri
gi opp! oppfordrer
Tor Harald. Selv har
han hatt fantastisk
støtte i kona Jorunn i alle år. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privat
2018 ET FORBILDE: - Jeg håper jeg kan inspirere andre. Aldri gi opp! oppfordrer Tor Harald. Selv har han hatt fantastisk støtte i kona Jorunn i alle år. Foto: Bent Are Sigvaldsen og privatVis mer

Hjerneslag

Tor Harald kom seg på beina igjen - etter 15 år i rullestol

Legene var overbevist om at den unge slagpasienten kom til å sitte i rullestol resten av livet. Tor Harald hadde bedre planer!

- Når Jesus kan gå på vannet, skal jeg klare å gå på gulvet! slår Tor Harald Hansen (50) fast. Han reiser seg fra rullestolen, tilsynelatende lett som bare det. Men kampen for å komme seg på beina igjen har kostet blod, svette og tårer for den tøffe rogalendingen.

I premieresendingen til TV 2s nye serie «Samme tid neste år» fikk seerne stifte bekjentskap med Tor Harald, kona Jorunn (50) og sønnen Preben (21), som bare var seks år gammel da det uvirkelige skjedde 16. mai 2002.

Tor Harald husker fortsatt alle detaljer fra dagen da livet hans ble snudd totalt på hodet. Følelsen av å besvime gjorde at han la seg ned på bakken.

Han var ute og marsjerte med skolekorpset som en siste generalprøve før nasjonaldagen. Tor Harald ba en person i nærheten om å legge føttene hans høyt. Deretter klarte han å legge seg i stabilt sideleie med frie luftveier.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

• Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
  • Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
  • Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn