KALDT OG FUKTIG UTE? Tredemølla kan være en god venn når det ikke frister å løpe ute. Foto: NTB Scanpix / Microstock
KALDT OG FUKTIG UTE? Tredemølla kan være en god venn når det ikke frister å løpe ute. Foto: NTB Scanpix / MicrostockVis mer

Tre økter på mølla som setter fart i både motivasjon og kondisjon

Gjør treningen enda mer effektiv.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Å løpe rolig langtur på tredemølla kjennes kjedelig og monotont for mange.

Intervalltrening derimot, er noe annet. Da går klokka raskere enn på lenge, og du kan kontrollere formen med jevne mellomrom. I tillegg er tredemølla god å ha når ruskeværet setter inn. Og den tiden nærmer seg raskt.

Øktene under er bare eksempler. Bruker du kreativiteten skal det ikke være mulig å gå lei på mølla. 

Økt 1: Fin start

Ti minutter i din egen langturfart. Deretter øker du hastigheten, men ikke mer enn at du kan løpe i den samme farten uten melkesyre i ti nye minutter.

Avslutt med nye rolige ti minutter. Du kan selvsagt repetere slik at du får til sammen 20 minutter med høyere puls.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn